☙ Skład Literacki - to miejsce ma znaczenie! ✦ Autorskie wiersze i teksty ✦ Odwiedzaj, oceniaj i komentuj! ✦ ✍ Zostaw swój ślad! ✦ Pozdrawiam wszystkich czytelników! © Artbook

Powiało chłodem

Wyszedłem z domu w letniej kurtce, mimo że prognozy ostrzegały: 

„Nadchodzi wietrzny i zimny dzień”.

"E tam, przecież to tylko wiatr!" – pomyślałem z lekceważeniem.

Już za rogiem poczułem pierwsze uderzenie lodowatego powietrza, jakby ktoś otworzył drzwi do zamrażarki w Arktyce.

Z każdym krokiem chłód dawał się we znaki coraz mocniej. Kurtka? 

Bezużyteczna. Nos czerwony, uszy przypominały mrożonki, a ja próbowałem wyglądać, jakbym to zaplanował.

Zza rogu wyłoniła się sąsiadka w puchowej kurtce, czapce i szaliku, jakby przygotowywała się na zimową ekspedycję. 

Spojrzała na mnie i z uśmiechem rzuciła: „Powiało chłodem, co?”

„Nie, ja tylko się tak hartuje” – odparłem, szczękając zębami.

© Artbook

4 komentarze:

  1. No niestety, każda pora roku rządzi się swoimi prawami i na ten chłód trzeba się przygotować, ale przecież ma też swoje uroki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to prawda, ale jakie to wszystko niesamowite kiedy się tak obserwuje jak ciekawie zachodzą te wszystkie procesy w przyrodzie. Osobiście też uważam, że ma to swój urok, a przecież przed nami cały październik i chociaż nieco chłodniej, to mam nadzieję, że bogata kolorystyka zrekompensuje nam te chwile 😉

      Usuń
  2. Pogoda zdecydowanie przestała nas rozpieszczać , pora /za Twoim przykładem/ zacząć się hartować. :) Osobiście muszę przyznać , że dałam się zaskoczyć aurze, jak dziecko ... efekt, od kilku dni leżę plackiem w grypowym dygocie... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przykra sprawa z tym choróbskiem, ale to zimno jakoś tak mocniej uderzyło i niestety pewnie sezon chorobowy też się jakoś czai, więc trza na siebie uważać. Zdróweczka i wielkie dzięki, że mimo swojego nie najlepszego samopoczucia napisałaś kilka słów! 👍☺️ Dużo ciepła i dbaj o siebie (kocyk, kołderka, herbata, mleko z miodem i masłem i jakieś tam jeszcze umilacze 😉)

      Usuń