☙ Skład Literacki - to miejsce ma znaczenie! ✦ Autorskie wiersze i teksty ✦ Odwiedzaj, oceniaj i komentuj! ✦ ✍ Zostaw swój ślad! ✦ Pozdrawiam wszystkich czytelników! © Artbook

Z deszczu pod rynnę


Wychodzę z domu, patrzę na niebo. „Spokojnie, to tylko chmury” – stwierdziłem, pełen nadziei. Pięć minut później leje jak z cebra. Biegnę, przeskakując kałuże niczym olimpijski skoczek, ale deszcz jest szybszy. 

Przemoczony do suchej nitki, znajduję schronienie pod sklepowym daszkiem. „Uff, uratowany!” – myślę.

Sekunda później chlup – coś kapie mi na głowę. Spojrzałem w górę – rynna. Idealnie nad mną, jakby celowała specjalnie. 

Odskoczyłem w bok, ale tam kap, kap, kap! – rynny są wszędzie.

W końcu staję w jedynej suchej strefie. Nagle za mną hamuje auto, kałuża robi tsunami, a ja dostaję lodowatą falą w plecy.

„Z deszczu pod rynnę” – westchnąłem, ociekając wodą.

 © Artbook

2 komentarze: